göteborg..sthlm....och nu...VIMMERBY!

åkte in på en väldigt snabb snabbis till stan- skulle kolla in det nyöppnade miraklet till affär.
men vände snabbt igen, kombinationen mycket folk+ stekande hetta gjorde att jag ville vara var som helst förrutom just där.

så nu är planen att samla ihop allt jag behöver för att kunna ligga ute o steka tills solen gått ner, eller tills all hud ramlat av mej/ tills jag skulle smälta in bra framför ett rött hus.

parentes- på inte mindre än två veckor har nu hela tre- TRE- affärer öppnat i vår lilla stad. tre!
och dessa är- dattada- 
  1. store house
  2. intropris
  3. och.......Ö&B! (ÖB? Ö&B? äsch...överskottsbolaget. (vart kommer då &:et ifrån??))
det där med ÖB känns stort...lite som att storstan flyttat till småstan. enligt mej är ju ÖB en affär som bara finns i de lite större städerna....OCH NU i vimmerby. great! vimmerby håller sakta men säkert på att förvandlas till ett affärs-mecka.......hhaaa (gasping for air)....en..en...STORSTAD! yes! äntligen!

det negativa är att det inte går att besöka dessa butiker- då hela vimmerby tycks tro att det är pärleporten som öppnats och barrikaderar varje kvadratmillimeter av affärens yta.


men herreminje vad jag svamlar- har ju en sol som väntar på mej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0