just me

goodmorning sweden, london calling. medans stina hoppar i duschen tankte jag beratta om min gardag-helvetesdagen. therese tar sej till london: 09.30- det visar sej efter att alla vaskor ar ipackade att bilens framhjul har fatt punka. bilbyte. 10.00- stina ringer for att kolla om jag hort att tagen malmo-gbg ar installda, och om jag hort nagot om mitt tag: linkoping-sthlm. pirret i magen satter igang. 11.22- taget therese ska aka med denna tid ar forsenat. MED EN TIMMA. (therese har ett plan att passa 16.20) 11.23- therese pratar med sj- finns inget att gora 11.24- therese hor av sej till pauline (min egen insider pa resecentrum- hon vet ALLT) och fragar om hon kan kolla upp mina mojlihgeter. 11.26- en medelalders kvinna kanner for att avreagera sej pa mej om sj's javla tag (hennes ordval- blev oxa mitt efter ett tag) therese berattar for damen att hon ska med ett plan om nagra timmar. damen hanskrattar o sager: haha, DET KAN DU JU GLOMMA ATT DU HINNER! 11.28- therese trostringer till mamma, som sitter pa en buss pavag till alandsbaten och inte kan gora sa mycket at min situation. 11.30- therese ringer stina och berattar. akutplaner gors. 12.22- taget ar forsenat ytterligare tio min. 12.32- forsenat till 12.42 12.42- beraknas komma in 12.55. therese ar nervvrak. 12.50- ambulans kommer till plattformen- FAN! maste nan bryta benet JUST NU! jag har inte tid med det. (just nu skiter jag i personen ifraga, och dennes halsa) 12.55- taget rullar in. och aker. ambulans kan detta med snabbhet. 13.40- banarbete. vi tvingas aka i 40km/h ett tag. 13.50- jag har hela tiden kontakt med mor-pau och stina. min telefon valjer darfor att hanga sej pga over-arbete. HELVETE! jag maste kunna na folk. telefonen vaknar till liv igen. tack gud. moter upp stina- stressar till taget som tar oss till arlanda, dryga timmen pa oss att ta oss till gaten. som tur ar har stina i forvag checkat in oss online. 15.50- gar igenom sakerhetskontrollen 15.50- therese piper- har glomt mobilen pa. gar igenom igen- piper enda. 15.51- arg man: ar detta din vaska? therese: ja? arg man: det finns flytande vatska i din vaska. therese: shit (i tysthet), plockar ut vattenflaskan. vi tror nu vi ar sakra. ar vid gaten 15 innan planet ska lyfta. vi kommer hinna med det 16.10- star i kon redo att ga pa. 16.11- "tyvarr ar det ett fel pa planet, vill alla vara vanliga att satta sej igen" 16.35- "vi vet fortfarande inte vad som ar problemet" 16.45- " tyvarr ar detta planet nu installt" HELVETE! jahapp... 18.15- vi ar nu ombokade pa nasta plan som tar oss till heathrow istallet for london city airport. 18.35- "vi kan tyvarr inte lyfta- tekniska problem pa heathrow" (har ungefar skrattar jag bara sa jag skakar. hur kan det bara handa mej?) 18.50- nu lyfter vi. antligen 20.05- "det star tyvarr plan pa var parkering-sa vi maste cirkulera ett tag innan vi kan ga ner" 20.20- vi har landat 22.00- chris, brandon och sasha moter upp oss pa chiswick high road och bjuder oss pa italienskt. en vanlig dag i therese liv alltsa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

oh my God I can't belive it! Hoppas resten av resan löser sig. Känns som det alltid är problem med londonflygningar. Hälsa Stina och ha så kul!

2008-08-06 @ 18:53:00
URL: http://reini.blogg.se/
Postat av: Anna

Men herregud! Du lär ju komma ihåg denna dag. Är så glad att ni överlevt stresschocken! Ge London och Stina en puss från mig!

2008-08-06 @ 23:33:22
URL: http://anosia.webblogg.se/
Postat av: therese

jag har svart att tro det sjalv faktiskt. typiskt mej.



stina halsar jattemycket tillbaka. vi satt pa bussen idag och undrade vart ni var-ar tomt utan er. men vi ska inte klaga- har det underbart!

all my love to you!

2008-08-08 @ 00:37:30
Postat av: Stina

Lilla tes, klappar fint på axeln, varför är jag inte förvånad? :)

2008-08-10 @ 17:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0