1 lamm, 2 lamm, 28 lamm....

från ingenstans fick jag lust att skriva- skriva skriva skriva. jag har ingen aning om vad det är som så tydligt behöver komma ut, men nått är det.... kanske bara är fingrarna som vill motioneras och öronen som vill höra tangenternas klapprande ljud...

jag är jätteredo! har tagit på mej bekväma sovkläder, sitter i min gudagåva till säng- huset är relativt tyst, det är svart ute, jag har tänt ljusen på hyllan över min säng- så det luktar stearin. SÅ- ready to go!

men vad tusan skriver man då?

är det nu det bara ska "flyta" på, som min så intressanta högstadie-svenskalärare uttryckte det? det är nu jag inte är mottaglig för något- om tjugo skenande giraffer sprang förbi utanför mitt fönster så skulle jag inte lyfta mitt högra ögonbryn för det.

jag väntar...snart, snart kommer jag kläcka ur mej en hel roman-som inte alls är sanningsbaserad men endå är formad av det som hänt hittils i mitt liv. tre dygn utan någon ordentlig matrutin, och utan frisk luft- nedgrävd i mitt skapande- och så poff! bok redo att tas med till tryckeriet.

fan. jag har ju helt klart alldeles för mycket energi och tankeverksamhet för att vara 23.16 en onsdagskväll.

det kan jag ha en förklaring till ioförsig, ingen sömn natten till idag kan vara anledningen till att jag är övertrött- och alltså är mer laddad än en duracelkanin på tjack.

efter att ha tittat på tv till klockan kvart över två- då jag var för pigg för att ens överväga att sova- släckte jag lampan, gång ett. tände den igen kl tre då jag luggit och stirrat i taket i trekvart. och det är så himla tråkigt när man inte ens ser taket för att det just är..natt och..svart. upptäcker kort därefter att jag har en liten ovälkommen parasit som sitter o suger på min högra bak-höft (på höften- fast mer åt rygghållet till om det gör det lättare att förstå.) jag kan ju inte vänta tills morgon med att ta bort den- och jag når den inte själv- så jag får väcka en sovandes person för att be denne ta bort odjuret med pincett....det var väl lite sådär halvt uppskattat av denne kl tjugo över tre på morgonen. - försök till sömn- 04.20: tänder lampan o lyssnar på lite musik- som bara gör mej piggare. (komihåglapp till mej själv- lägg in havsbrus på ipoden) framåt tjugo i sex på gryningskvisten börjar jag tänka på hur absurt det är att vissa nu börjar sin dag- medans jag inte ens hunnit avsluta min förra, slow down people!
jag börjar tänka i väldigt konstiga tankebanor, kommer in på ämnen som är helt omöjliga att förstå hur jag kom in på...vilket såklart gör det svårt att bli trött. 

fem över sex bestämmer jag mej för att inte somna denna natten. det går ju inte. så jag börjar fundera på vad jag ska göra tills folk börjar vakna- tv eller bok? och i samma ögonblick som jag tänkte det måste jag ha somnat- för det var sista gången jag kollade på klockan (FEL! grundregel ett A- kolla aldrig på klockan om du inte kan sova..)

- lite luddig förklaring, och kanske inte alls så glasklar, men en teori till att jag är som jag är just nu iallafall.

men inatt borde det inte vara några problem att somna- med tre och en halv timmas sömn i bagaget från natten innan.

Kommentarer
Postat av: stina

Klart du inte kan sova gumman, du ska räkna fåren, inte lammen ;)

2008-09-11 @ 21:02:49
Postat av: therese

attans....du har så rätt...

2008-09-12 @ 10:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0