spunk

chefen i huset bestämde sej för att klockan nio på kvällen börja en grundstädning i vår gemensamma garderob (aka: "där vi slänger allt vi inte vet var det ska vara- garderoben") 
det var ju väldigt bra- det behövdes städas. projekt: röjning! förde med sej en positiv och (såklart, som alltid annars) en negativ sak. 

negativ: jag blev ansvarig för att ta det berg av jackor och kappor (som endel av dom legat där sen tiden innan kritaperioden) och leta igenom fickor och sedan vika ihop och lägga i påse- för att tillslut fraktas till erikshjälpen.

positiv: allting har något gott med sej. detta fickrensande (allt hittat i mina fickor- eftersom att min familj i övrigt visst är bror-duktig hela högen och rensar sina fickor innan inhängning) resulterade i: min borttappade fickspegel, 41 kronor och 50 öre, en london underground tube map, två säkerhetsnålar och ett rosa bandet smycke. ganska bra fynd för att vara nybörjare inom "sakletarområdet".


men egentligen- det enda viktiga här i livet är vänskap, och dom som man har den med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0