leffe och jag

så jäkla slut jag är. hur kan man vara så trött? jag misstänker att jag inte varit en bra fröken och förebild idag. lite smågrinig och lättretad hela dagen. fast jag måste berömma mej själv för mitt tålamod som infinner sej i dom mest oanade stunderna. 
jag kan bli irriterad och ibland tillochmed förbannad på jobbet när barnen inte lyssnar på mej eller inte visar respekt mot mej eller andra- och medans jag i mitt huvud skriker saker som skulle få farmor att svimma, så hör jag min mun formulera ord med min mest pedagogiska röst- lugn och sansad. jag blir alltid lika förvånad. vad hände med therese som inte har nån kontroll på sitt humör och som blev arg så det syntes? poff!- borta! eller ja....det är borta på jobbet, hemma smyger hon sej fram lite titt som tätt- den ragatan!

tillbaka till tröttheten- det kan ha att göra med att sen förra torsdagen har jag ungefär aldrig satt mej på rumpan- förrutom vid toalettbesök. det har varit fullt upp. and i like it! 
det känns som jag bott på jobbet- men mycket kul har också fyllt min agenda. Lund- framför allt! men också promenad med S, talande om livet på en gunga med S, slentrianat in på ett riktigt  old-times disco, chips och godis included. eller.. ja, det var nog allt kul jag hunnit med, resten av tiden har jag banne mej spenderat just på jobbet, dag som kväll/natt- vimmerby kommun borde utmärka mej till hedersanställd.

jag ser redan nu ceremonin framför mej: det hela utspelar sej i det mest vimmerbyanska vi har- törnrosdalen på ALV. precis som Astrid en gång i tiden förärade scenen med sin närvaro, kommer jag-therese- framskridandes i min allra finaste klädsel och med mitt allra finaste leende pålagt. kommunfullmäktige- Leif Carlsson- står mitt på scenen med diplomet i sin hand. jag kliver upp- mottager mitt diplom och min blommbukett med.....gerberor, och i hela folkmassehavet som sitter och beundrar hörs bara ett samtonigt: Aaaaaah, när Leffe (jag tar mej friheten att kalla honom det) utbrister: För trogen tjänst i vimmerby kommun, 2008!



Kommentarer
Postat av: Anonym

haha! jag håller tummarna för att detta händer

2008-05-18 @ 20:15:27
URL: http://reini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0