plötsligt händer det...

ja. igår hände det. som jag väntat. många år har gått, många stunder har spenderats tänkandes på hur jag skulle gjort för att uppnå det jag så länge velat uppnå.
men....så igår hände det.

BA BA BOOM!!
-min hjärna tänkte ut ett kvickt och roligt svar på en annan persons påstående, inte tre timmar efter- utan just då- där.

det var det perfekta upplägget.
jobbar ju denna vecka på mitt lilla hobby-jobb, med vaktmästarna på gymnasiet.
vi satt i vaktmästarrummet och språkade ett tag innan alla skulle iväg för att göra det dom var där för- många var samlade, både vaktmästare som extrainsatta jobbare. saker diskuterades- när jag plötsligt ställer en fråga till R (vaktmästarnas högsta höns)- han svarar tillbaka lite retande och sådär "jag-sa-nått-småretligt-och-får-därför-sista-ordet"- alla 7 personer som var samlade under denna heliga stund tystnade, och då,  händer det. jag ger tillbaka ett ännu retligare, kvickare och roligare svar. alla börjar skratta och berömma mej för att ha knäppt honom på näsan....och jag, jag bara fryser tiden och insuper allt som stunden har att erbjuda.

jag, lilla jag, kom för en gångs skull på precis rätt svar, i precis rätt stund. 
inte en timma efter, inte på kvällen när jag annars brukar ligga och komma på att; så, så skulle jag ha sagt! 
nej, jag sa det just DÅ.

-det är stort.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag blev så impressed så det är inte klokt. Från och med nu är DU min idol. Dock var R:s kommentar om Sabo-Tage i samma klass. Fasen Lang, har du tänkt på att alla tre heter R?

2008-06-18 @ 17:30:01
URL: http://www-und.ida.liu.se/~fripe988/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0