segertåg

ja, hela helgen har varit ett segertåg. jag har mått bra och umgåtts med människor som fått mej att må om möjligt ännu bättre. just nu är livet inte sådär jättelätt, vissa saker går inte så bra. allvarliga saker tyvärr. och jag hatar det. men vad ska jag göra? hur ska jag göra? jag orkar inte. därför uppskattar jag ER så mycket. verkligen.

 

om livet i enklare form: det blev ett underbart bröllop som inledde helgen. brudgummen tog sej rörd till tårar genom hela vigseln. och jag tjöt- blandat med skratt. på raden bakom oss satt ett litet flickebarn i sin pappas knä på ca tre år som missuppfattat det här med bröllop-

 

flickan, frågar såfort dom slagit sej ner i bänken: - pappa, när börjar cirkusen?

pappan: -men jag har ju sagt att det inte är en cirkus vi är på, detta är ett bröllop- där man gifter sej.

flickan: -aha.....men när börjar cirkusen?

pappan: - men jag säger ju att det inte är en cirkus.

flickan: -aha.......

 

tystnad

 

flickan: -men när kommer clownerna? 

 

 

efter riskastning- kramkalas och musik satte jag mej i vrålåket och styrde mot kisa där jag plockade upp fröken pauline för vidare färd mot linköping och Winnerbäck.

vi slog på stort och beställde flerrätters på thairestaurang innan vi begav oss till konsertområdet. efter att ha fått väskan söndersliten av security så kunde vi slå oss ner och invänta miraklet. och mirakel det var. det var pau och jag- och ca 10998 stycken andra förväntansfulla som under två timmar hade gåshud! under stjärnorna stod vi och bara älskade livet.

 

i bilen påväg tillbaka till världens mittpunkt -kisa- agerade pau DJ. eftersom vi hade en stundande fest på 12:an att förära med vår ankomst så fick förfesten äga rum där vi just då befann oss. i bilen. inte mindre än TRE gånger fick jag höra hennes underbara stämma sjunga frondas Rullar fram- och det var allt som behövdes! vi var på gång. på dansgolvet mötte vi upp kisa-packet och sen dansades det in i natten och vidare.....

det var min lördag.


Kommentarer
Postat av: Anneli Hjelm

Har jag sagt att du är underbar!? =)

2008-08-25 @ 20:02:18
Postat av: therese

kanske det- men det tåls att sägas igen. :)



tack

2008-08-25 @ 23:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0