hoja

en motorcykel svänger in på min parkering med två läderklädda människor på. 
tre tankar hinner utspelar sej i mitt huvud:


  • ojojoj tänker jag, har mamma äntligen tagit tag i min önskan om att få ta motorcykelkörkort och skickat efter två(varför två kanske, men- äsch, då lär jag mej dubbelt så snabbt) körskolelärare som ska ge mej en intensivkurs i motorcykelkörning.
  • wow- två überhotta killar kommer för att ta med mej på en motorcykel-jorden-runt-resa. jag har tydligen varit med i vinn-en-resa-med-två-überhotta-killar-jorden-runt-lotteriet, och utan att ens veta om att jag var med vunnit! yey!
  • dom har åkt fel.
men (inte men som i: "suck" utan som i "ja, vilken trevlig överraskning") det visar sej ju vara min kusin med tjej som är ute på roadtrip och delar ut inbjudningar till deras 50års-kalas (25och25). med ursäkten att frimärken ju kostar så mycket och att man inte kan lita på posten.

yeah right! jag vet nog allt, jag är smartare än vad somliga tror, jag fattar nog att dom åkte alla dom massa milen bara för att det är så underbart härligt med friheten av att hoja. tror jag......vad vet jag.....har aldrig åkt hoj, kommer nog aldrig få heller....suck ,pust och stön.

vad är väl en bal på slottet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0