tesa o tesa

har nyss varit i södra vi och kollat på kusin teas kattunge. dock har kattungebesöket blivit så uppskjutet så katten numera är stor. men- fortfarande söt- precis som kusinen. jag fick också en grundlig genomgång av hennes rosa flickrum- Väldigt grundlig. den stora rosa lådan plockades ner från hyllan, däri förvarar hon alla sina dyrgripar- vilket bland annat är "mitt första år"-albumet, första vykortet, första nappflaskan och första handavgjutningen i gips. jag gjorde nog bra ifrån mej- hon frågade om jag ville komma tillbaka någon dag, och leka. ja tack, sa jag.

    


vi kallas tydligen för samma namn- tea och jag. mamma kallar mej för tesa, och teas mamma kallar henne för- tesa. konstigt. jag förstår inte vart hon får s-et ifrån i namnet "tea". men jag tyckte det var gulligt- den äldsta och den yngsta kusinen på mammas sida heter samma- cirkeln sluten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0