mitt vackra yttre är en bluff

min kära vän A sa till mej att hon blivit kallad "världens yngsta kärring". den som yttrade dom orden har inte än träffat mej.

  • ser jag en person nära pensionen (eller redan där) kan man räkna med att vi bli bundisar- på stört! jag vet inte hur många "äldre damer" jag träffat inom jobbet som jag direkt känner att vi konektar med varandra. jag kan sitta med dessa och prata gamla släktingar (-jo men dagmar i baggemåla, henne känner jag ju, är det din syster säger du?), byta recept, tipsa om goda ostar, prata om den nu "icke existerande" barnuppfostran som finns, m.m, m.m...
  • min farmor är min bästa vän (dock är inte detta direkt utmärkande för "jag är en tant"-kategorin, men jag kände att denna punkten passade in här, därför finns den med)
  • min bror och mor har båda beskyllt mej, flertalet gånger, för att köpa "tant-väskor". enligt mej dom snyggaste väskor jag sett.
  • jag har sedan väldigt ung ålder haft en kärlek för second hand- alltså innan det blev "inne" att handla vintage. detta tack vare min farmor som alltid tagit med mej på roadtrips till olika butiker. second hand= tanthäng (iallafall förr)
  • therese hjärta ullared
  • vi var idag inne på en stor matvarukedja och handlade (vad annars skull vi gjort där?), när jag får se mandelkubb och utbrister: ÅÅå!! mandelkubb- jag älskar dom! (mandelkubb=torr kaka=pensionärskaka)
  • i nian spelade alla elever i alla sex avgångsklasser in filmer med valfri handling. jag gjorde tillsammans med en kompis ett nyhetsprogram.  therese var i en av rollerna en förvirrad gammal dam- jag vann det årets pris för bästa kvinnliga biroll- need I say more
  • antikrundan ligger på min topp tre tv-lista
  • jag kan fortsätta med denna lista i evighet.....
som sagt, alla dessa punkter kanske inte var för sig är särskilt utmärkande som en typisk "äldre-kvinna-aktivitet/sak", men tillsammans bildar dom ett mönster- en röd tråd.

så...jag vet inte riktigt hur detta hjälper mej i min fortsatta utveckling, men om ni märker av tydliga symptom på ålderdom, do not fear, det är bara jag- en gammal kvinna- fångad, i en ung vacker kvinnas kropp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag dör! hahaha

2008-05-18 @ 20:17:31
URL: http://reini.blogg.se
Postat av: Anna

Haha, jag gillar tant-testet vi körde mitt i natten!Om du vill får du gärna dela "kärring"-titeln med mig, just join the club ;)

2008-05-18 @ 21:46:20
URL: http://anosia.webblogg.se
Postat av: therese

reini: nej gör inte det!

anna: tack! consider me as in!

2008-05-19 @ 20:01:52
Postat av: Anna

PS. Mandelkubb är det godaste som finns.

2008-05-24 @ 13:50:04
URL: http://anosia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0