tjugonionde/fjärde tvåtusenåtta.

efter att ha jobbat på fritiset G i snart åtta dagar, och där tagit hand om (bland många andra) barnet N- och (som då följer) hälsat på och småpratat med tillhörande pappa till barnet N vid hämtning av barn- så kom jag idag (som sagt, efter åtta dagar) på att- dom är ju min grannar. cheise!

jag bor ute på "landet" med ENDAST ett hus som delar tomtgräns med vårt hus, närmaste grannar ca 400 meter bort (icke synliga från oss p.g.a skog). 
våra intillboende människor är tillråga på allt en aktiv trebarnsfamilj som ofta spenderar tid på trädgården, men jag har tydligen helt missat att lägga märket till hur både äldsta dottern och fadern ser ut.

jag kan ju till mitt försvar säga att dom är "nya" grannar, och deras inflyttning skedde då jag för tillfället bodde i vårt brittiska grannland (nästan grannland iallafall- vill ju spinna lite på dagens grann-tema) och då kändes det lite....konstigt.. att komma ett år efter deras inflyttning och- "VÄLKOMNA hit till vårt enkla grannskap, behöver ni socker- tveka inte att fråga" så det blev lixom aldrig av. mamman har jag dock samspråkat med, lite trevlig vill man ju försöka vara, men jag har alltså inte haft mer kontakt med mannen i familjen än dom snabba "tjena"-hälsningarna när våra bilar möts, och dom vanliga "hejsan" man slänger ur sej påväg till och från brevlådan (vi måste vid dom, ganska många, tillfällena varit på vääääldigt långt avstånd ifrån varandra.

menmen, nu vet jag hur mina närboende ser ut iallafall, vilket ju är ett plus, eftersom vi också på något vänster är lite släkt med varandra, pappan (kan inte hans namn) är min pappas-pappas-brors-sons-son...eller nått. (min farfar hade elva syskon- alla 2673 kusinerna som är resultatet av det är väl inte jätte-tajta)

-vart är världen påväg?

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är rolig du..Men jag har upplevt nästan samma sak med mina grannar och dagiset H. Visste inte att V var min granne när jag började där. Det negativa nu är att du kommer bli dagisfröken hemma också, när hon kommer komma över för att leka med dig;)

2008-04-29 @ 20:09:29
URL: http://www-und.ida.liu.se/~fripe988/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0