statistik


therese...

.....gillar INTE: trappor. och då menar jag inte, som många kanske tror, att gå upp för dom. utan det jag avskyr, hatar, och ibland är rädd för, är att gå NER för dom.
man sätter ena foten framför sej, ut i tomma intet, och vet inte om foten kommer slinta, glida av eller--om man har tur--bara ställa sej på nästa steg.
allra värst är trappor i äldre hus, som med sina smala steg snirklar sej upp till ett litet loft/ vindsvåning. jag börjar alltid tveka i mitten av steget och måste genast dubbelkolla att det verkligen kommer en räddning i form av ännu en platå under mina fötter.

detta är inget jag lidit av hela livet, utan började för ca ett år sedan pga ett fatalt misstag. jag bodde då i ett rum med planlösning, och därav två trappsteg i mitten av rummet. mitt i natten går jag upp, men tänker att lampa är överflödigt. detta resulterar i att jag faller HANDLÖST fram-- och ner för trappan (som visserligen bara består av två steg, och som dessutom är täckt av heltäckningsmatta). 


....gillar: rabarber. (det var detta jag egentligen ville komma till, men tänkte att: motpoler är alltid bra). dessa underbara pinna, sprungna ur marken. OCH idag när jag var ute i trädgården ser jag att dom nu har satt igång. WONDERBART!!

image32


kuriosa: Totalt skadar sig ungefär 3 000 barn och ungdomar varje år i trappor ...

see what I mean?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0