sol på min altan

inför jobbet idag har jag inte alls samma inställning som jag annars försöker få- den där intresserade-livsupptäckar-självutvecklings-inställningen. efter helgens vår-väder är jag van vid att spendera varje sekund utomhus, för så har helgen varit. har det inte funnits något som kan bli gjort ute- så har jag kommit på något.


för jag är en sån- en positiv vårare med drömmar om sommaren. 
jag har märkt att människor är indelade i två grupper- den ena är den ovan, och den andra är den mer reserverade, som utgår ifrån att vintern kommer med ett bakslag igen och att det är alldeles för tidigt att fira värmen med en glass- eller tre, i solen. enligt dessa måste man fortfarande bära dunjacka och vänta med glasspremiären tills- absolut tidigast- 1:a juni.
men inte jag- jag tar ut segern i förskott-- våren (med sommaren om hörnet) är här!

innan jobb blir det iallafall en fin promenad i solen hem till J, där det bjuds på fika. och välbehövliga samtal.

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0