ett inlägg jag egentligen kunde ha skrivit imorgon, varför lägga tid på det idag?

satt just och skulle kolla igenom alla utbildningar i sverige, för att hitta en som passar mitt intellekt, som jag senare skulle kunna ansöka till (självklart bara som en reservplan, utifallatt alla mina andra planer skiter sej, vilket dom inte kommer göra.) hur som haver......när jag såg att sista datum var uppskjutet till den 18:onde, istället för idag, den 15:onde, så klickade jag snabbt ner sidan och bestämde mej för att en annan dag är en bättre dag för att göra detta.

VARFÖR gör jag ALLTID så? skjuter på allt till sista sekund? 

det kvittar vad det är, går det att skjuta upp, så gör jag det.
har jag en timmas ledig tid innan jag ska iväg på nått så kan du vara säker på att jag ändå inte börjar förren en kvart innan. 
har jag något som ska lämnas in så börjar jag inte med det förren senast möjligt, det kommer alltid in, och blir oftast ganska bra, men stress-ångesten mot slutet av tiden är inte att leka med. (detta beskriver väl i stort sett hela min skolgång, förutom någon period i åttan, då jag "tog tag i mitt liv" .)
samma sak med att befinna sej på en plats på utsatt tid, jag ger mej inte av med en god tidsmarginal. något av det värsta jag vet är att komma försent (i lite viktigare sammanhang), men ändå utsätter jag mej alltid för stressen och hysterin av att kanske bli sen (pga att jag gett mej av försent.)

får jag en kick av detta, eller varför gör jag annars så?
fast tydligen trivs jag ju med det.

Kommentarer
Postat av: reini

do I know it or do I know it?? (vet inte om det är ett godtagbart uttryck). jag är ju EXAKT likadan. förbannar mig själv varje gång man har inlämning...ja, du vet juh!

2008-04-17 @ 13:41:14
URL: http://reini.blogg.se
Postat av: therese

i know that you know it.
same same, but different (mer betoning på same same, än på different)
det är en förbannelse- and well NEVER get outta it!

2008-04-17 @ 21:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0