burned!

kom ut i köket nyss där mamma och bror stod

jag- nynnandes på "caarrie, caaaarrie (dun dun dun) things they change, my friend..ååÅ, caaaarie"....medans jag ställer in disk i diskmaskinen.

bror K började då stämma in i min skönsång

efter att ha sjungit ett tag börjar k sjunga andra ord än den verkliga texten, jag säger då till honom att vara tyst, han sabbar ju min groovey sång. han lyssnar inte på mej (kommer inte som en stor överraskning) utan sjunger vidare.
-TYST! säger jag och fortsätter, -mamma vill höra mej sjunga!
(mor grumpfar lite smått irriterat, ganska van vid våra syskongnabb)
(jag) - mamma tycker jag sjunger underbart, var tyst så hon hör mej. det är därför hon älskar mej mer- just för att jag sjunger den här låten så bra.
(k, lite smått orolig)- mamma, gör du det?
tystnad
(jag)- Åååå, denna talande tystnad (brer på lite extra)
(k- igen) - mamma gör du det, älskar henne mer?
(mor)- neej.

k ler nöjt- jag kan iallafall hela "we will rock u" utantill!
högt sjungandes och väldigt nöjd trippar han därifrån.

och så blev jag BURNED!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0