being young--sooo last week.

en liten fundering bara; hur gammal ser jag EGENTLIGEN ut att vara?

ex 1: therese går på en gata i södra Ldn, blir stannad av en tjej i 27-års åldern som delar ut flyers och ställer frågor. efter en stunds gaggande så kläcker människan ur sej: och detta passar ju dej som är under 17. VA!?! UNDER 17! jag blir förnärmad och går. (detta hände visserligen förra året, men hallå, då var jag iaf 20.

ex 2: P och therese är ute på promenad och möter en mamma med barnvagn och ett barn i 6-års åldern. barnet utbrister; TITTA! där går två mammor! (visst, det är helt möjligt, och är inte heller helt ovanligt att vara mamma i vår ålder, men det har väl inte en 6-åring så stor koll på?

ex 3; therese är med och observerar lekande barn på jobbet, (lek: mamma pappa barn). när E plötsligt säger: men therese då? hon kan ju va farmor, hon är ju gammal!

knepigt detta. ser jag alltså ut som en spoling som nyss kommit ur målbrottet och kämpar i tredje världskriget med finnarna, eller skulle jag lika gärna kunna gå omkring med en rullator utan att verka märklig?

hmm....

      VS       

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, jag känner igen mig. Jag har fått höra att jag både ser ut som 17 (bästa exemplet är busschaufförer som frågar om man vill ha barnbiljett) och 24. Men vi är nog i nån slags mittimellanålder just nu där det är svårt att säga exakt hur gamla vi är. Bara att vänja sig baby!

2008-04-14 @ 20:44:51
URL: http://anosia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0